Marketing & fondsenwerving

Code Postfilter per 1 mei aangepast

Brievenbus

De Code Postfilter is aangepast en geeft nu meer duidelijkheid over wat onder geadresseerde reclamepost moet worden verstaan.

Wat is de Code Postfilter?
De Code Postfilter is onderdeel van de Reclame Code en helpt onder meer goede doelen om op een verantwoorde manier om te gaan met post en communicatie via dit kanaal naar donateurs. Het doel is om ongewenste post te verminderen.

De aanpassing
De onderstaande tekst is nu in de code opgenomen:

8. Direct Mail: elke ongevraagde Reclame, met uitzondering van marktonderzoek, die geadresseerd en fysiek, via de post naar een Persoon wordt gestuurd en geen geïntegreerd deel uitmaakt van een ander medium, zoals kranten, tijdschriften en pakketten;

Toelichting:

Geadresseerd betekent met vermelding van een adres (of postbus) en woonplaats van de ontvanger. Een adres is een door de gemeente toegekend adres in Nederland, conform de Basisregistratie Adressen en Gebouwen, bestaande uit een straatnaam en huisnummer (met eventuele huisnummertoevoeging) of postbus.

Een persoon is een natuurlijk persoon niet handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf en is degene(n) voor wie de reclame bestemd is. Dit kan een met name genoemde persoon of personen zijn of deze worden aangeduid met bijvoorbeeld "de bewoners van".

Advertenties in en advertentiebijlagen die behoren bij een ander medium, zoals kranten, tijdschriften en pakketten - niet zijnde folderpakketten - , en die samen met dat andere medium naar een abonnee of bestaande klant/relatie worden gestuurd vallen buiten de reikwijdte van Stichting Postfilter en deze Code; deze vallen niet onder de definitie “Direct Mail”.

Klik hier voor de aangepaste code.

Q&A
Om onze leden zo goed mogelijk van dienst te zijn is er een Q&A opgesteld met daarin alles wat je wilt weten over de Code Postfilter. Deze Q&A vind je hier.

Voor meer informatie over post en direct mailing of bij vragen neem contact op met Patricia van Ogtrop via vanogtrop@goededoelennederland.nl.

Laatste ledenberichten

BSD score
Toepassingsformulier BSD-score vanaf 1 januari 2025
Bedrijfsvoering & financiën
Handen op elkaar 740x320
Vrijwilligerswerk terug op krachtig niveau: helft van Nederlanders zet zich in
Vrijwilligersmanagement
Radbout universiteit
Onderzoek implementatie WBTR
Marketing & fondsenwerving