Inspiratiesessie: Effectieve branded content en nieuwe doelgroepen bereiken

Storytelling

Op donderdag 30 mei organiseerden we met DPG Media een inspiratiesessie over (branded) content en het bereiken van nieuwe doelgroepen. Het was een inspirerende middag! Claudia Postma, media adviseur goede doelen bij DPG Media, en Caroline Koppers, brand activation manager bij Artsen zonder Grenzen (AzG), presenteerden een boeiende casus.

Casus: branded content campagne Artsen zonder Grenzen
AzG voerde een campagne om bewustzijn te creëren over gezondheidsrisico’s door vervuild drinkwater. Het doel was om zowel de huidige doelgroep als nieuwe, jongere vrouwelijke
doelgroepen beter te informeren over het werk van AzG en hun steun te vergroten. De krachtige branded content campagne bracht verhalen van lokale vrouwen in het buitenland via print en online dichter bij jonge vrouwen in Nederland. Dit leidde ertoe dat meer mensen overwogen om AzG te steunen.

Storytelling en het creëren van impactvolle verhalen
Yvette van der Veen, strateeg bij DPG Media, sprak daarna over storytelling en het creëren van impactvolle verhalen. Ze benadrukte dat effectief verhalen vertellen begint met uitgebreid doelgroeponderzoek.. Verhalen moeten de doelgroep raken door inzicht te krijgen in hun profiel, motivaties en onzekerheden. Het vinden van de ‘content sweet spot’ – waar jouw verhaal en de interesses van de doelgroep samenkomen – is essentieel. Wil je hierover meer weten? Neem contact op met Yvette van der Veen.

Je kunt de presentatie hier downloaden (onderaan de pagina onder Downloads; alleen toegankelijk voor leden). Ook vind je daar de infographic van het goededoelenonderzoek 2024 door DPG Media.

DPG Media is mediapartner van Goede Doelen Nederland. Leden betalen lagere tarieven als ze adverteren bij DPG Media (digitale platformen, kranten, magazines of radio). Lees hier meer over het ledenvoordeel. Wil je kennis maken met DPG Media, neem dan contact op met Maaike van Kessel via maaike.van.kessel@persgroep.net.


Laatste ledenberichten

Factsheet inkoop 2023 740x320
Jaaroverzicht: inkoopafspraken 2023
Inkoop
Agenda kalenderpunaise 740x320
Academie aanbod marketing en fondsenwerving september, oktober en november 2024
Marketing & fondsenwerving
Afscheid Jan van Berkel 27 juni
Afscheid van Jan van Berkel, voorzitter raad van toezicht Goede Doelen Nederland