Tarieven en uitzendmogelijkheden

Uitzenden bij de NPO via Socutera is één van de voordeligste manieren om een miljoenenpubliek te bereiken. Als lid van Goede Doelen Nederland krijg je voorrang op zendtijd en ledenkorting. Bovendien betalen leden, in verband met de vrijstelling, geen btw. Je kan kiezen voor zendtijd in de vorm van een standaardweek of een blokweek.

Standaardweek
Een week lang op NPO 1, 2 en 3 met een korte en lange spot en gemiddeld 11 uitzendmomenten.

Tarief 2024 leden:
€ 3.039 (korting: € 546)
Tarief 2024 niet-leden:
€ 3.585 (excl. 21% btw)

  • 1 week te zien op NPO 1, 2 en 3 met 1 lange spot (90-95 sec) en 1 korte spot (20-30 sec).
  • De lange spot wordt 5 keer uitgezonden, op vaste tijdstippen. Deze spots zijn onderdeel van het uitzendschema en worden opgenomen in de tv-gidsen en dagbladen.
  • De korte spot wordt gemiddeld 6 keer uitgezonden, op werkdagen. Deze spots zijn geen vast onderdeel van het uitzendschema. De NPO zendt deze flexibel uit, daar waar ruimte vrijvalt.
  • Aanleveren: 1 spot van minimaal 90 en maximaal 95 seconden + 1 spot van minimaal 20 en maximaal 30 seconden (afwijkende spotlengtes zijn niet mogelijk).
  • De lange spot is ook online zichtbaar op www.goededoelennederland.nl, www.goededoelen.nl, Instagram Goededoelen, Instagram Goededoelennederland en het Socutera YouTube-kanaal.
  • Bekijk onze voorwaarden en aanleverspecificaties (onderaan deze pagina bij Downloads).


Blokweek
Een week lang op NPO 1, 2 en 3 met een korte spot en gemiddeld 7 uitzendmomenten.

Tarief 2024 leden: € 1.545 (korting € 165)
Tarief 2024 niet-leden:
€ 1.710 (excl. 21% btw)

  • 1 week te zien op NPO 1, 2 en 3 met 1 gecombineerde lange spot (ca. 95 sec) en 1 eigen korte spot (20-30 sec) op één van de 3 NPO’s.
  • De lange spot is een combinatie van 3 korte spots van 3 verschillende goede doelen, die gemonteerd worden tot 1 lange spot van ca. 95 seconden.
  • De lange spot is 5 keer te zien, op vaste tijdstippen. Deze spots zijn onderdeel van het uitzendschema en worden opgenomen in de tv-gidsen en dagbladen.
  • De korte spots van elk afzonderlijk goed doel zijn gemiddeld 2 keer zichtbaar op NPO 1, óf 2, óf 3, op werkdagen. Deze spots zijn geen vast onderdeel van het uitzendschema. De NPO zendt deze flexibel uit, daar waar ruimte vrijvalt.
  • Aanleveren: 1 spot van minimaal 20 en maximaal 30 seconden (afwijkende spotlengtes zijn niet mogelijk).
  • Er zijn maar enkele uitzendweken als blokweek beschikbaar. Socutera kan pas een blokweek garanderen, als er een geschikte samenstelling van goede doelen/spots is gevonden.
  • De lange (gecombineerde) spot is ook online zichtbaar op www.goededoelennederland.nl, www.goededoelen.nl, Instagram Goededoelen, Instagram Goededoelennederland en het Socutera YouTube-kanaal.
  • Bekijk onze voorwaarden en aanleverspecificaties (onderaan deze pagina bij Downloads).