Kennissessie 'Wat is je merk waard?' oktober 2022

Onder de titel ‘Wat is je merk waard?’ organiseerde Goede Doelen Nederland op 5 oktober 2022 een kennissessie over branding.

Merkadviseur Hendrik Beerda neemt je mee in de wereld van merkenonderzoek en wat dit voor goede doelen kan betekenen. Femke Ruinaard, Hoofd Fondsenwerving en Communicatie bij de Leprastichting en Erica Bronkhorst, communicatie adviseur corporate communicatie van het Prins Bernhard Cultuurfonds, vertellen over hun ervaring met merkenonderzoek en wat dit voor de merkpositionering en communicatie betekent.

Door de jaren heen hebben er diverse ontwikkelingen bij goede doelen plaatsgevonden. Ook op het gebied van branding. Hendrik Beerda doet al jaren - in samenwerking met de UvA- met zijn merkenmodel onderzoek naar de waarde van merken. Dit onderzoek geeft inzicht in de kracht en het imago van duizenden merken waaronder ook veel goede doelen. Beerda verzorgt de inleiding van deze middag en vertelt ons alles over merkenonderzoek, de totstandkoming van de merken top 100 en welke trends hij ziet in de goede doelen sector als het gaat om je merk.

Femke Ruinaard, Hoofd Fondsenwerving en Communicatie bij de Leprastichting heeft ervaring met het merkonderzoek van Beerda. Wat heeft dit voor de Leprastichting betekend en vooral: wat heeft de Leprastichting gedaan met de resultaten van hun merkwaarde en hoe heeft dat uitgepakt?

Erica Bronkhorst, communicatie adviseur corporate communicatie, is voor het Prins Bernhard Cultuurfonds bezig het merk te herpositioneren op basis van het merkonderzoek dat zij recent hebben laten doen. Wat is hiervoor de aanleiding geweest? Welk resultaat hopen zij hiermee te bereiken?

Bekijk hieronder de presentatie van deze kennissessie.