Online workshop: 'wervend schrijven' voor kleinere goede doelen
Als je schrijft of werft voor een goed doel, dan krijg je onvermijdelijk te maken met het schrijven van wervende teksten. In deze online workshop zoomen we in op twee technieken die je helpen bij het maken van wervende teksten: dialogisch schrijven en beeldend schrijven.
In december 2022 organiseerden we een online workshop 'wervend schrijven' speciaal voor kleinere goede doelen.
In het onderdeel dialogisch schrijven leer je ten eerste hoe je schrijft vanuit de lezer, en niet vanuit jezelf. Bij beeldend schrijven leer je hoe je jouw argumenten voor de lezer begrijpelijk kunt formuleren en hoe je de lezer emotioneel betrokken maakt bij jouw teksten. Er is een mooie balans van theorie en praktijk. De focus ligt vooral op schrijven voor traditionele (papieren) media.
De workshop wordt gegeven door Jeroen van Bijnen (expert in fondsenwervend schrijven), die je een aantal basistechnieken leert voor het schrijven van pakkende, wervende teksten. De workshop is speciaal gericht op medewerkers van kleinere goede doelen. Je kunt de presentatie hieronder in de 'Downloads' bekijken.
Over de docent
Jeroen van Bijnen (Nelson Tekst&Concept) is tekstschrijver voor non-profits. In zijn meer dan 30-jarige ervaring heeft hij een specialisme ontwikkeld in (fondsen)wervend schrijven. Zijn kennis en ervaring heeft hij opgedaan in zowel de profit-, als de non-profit wereld. Het laatste decennium werkt hij vrijwel alleen voor goede doelen en non-profits.
Deze sessie werd in samenwerking met 3F Academy georganiseerd. 3F Academy is leverancier van Goede Doelen Nederland. Leden krijgen korting op het lesaanbod. Je leest er hier meer over.