Inkoopbijdrage

Goede Doelen Nederland maakt gezamenlijke inkoop mogelijk door het faciliteren van raamovereenkomsten en gecommitteerde inkooptrajecten. In totaal kunnen leden gebruik maken van inkoopafspraken met 33 leveranciers.

Leden die gebruik maken van diensten van een leverancier betalen jaarlijks een bijdrage. Deze wordt gebaseerd op de totale omzet van het goede doel bij die leveranciers. Voor het vaststellen van de hoogte wordt onderstaande staffel gehanteerd. Over de bijdrage is geen btw verschuldigd.

Omzet   Inkoopbijdrage
€ - € 5.000 € 0*
€ 5.000 € 50.000 € 500
€ 50.000 € 200.000 € 1.000
€ 200.000 € 300.000 € 1.500
€ 300.000 € 500.000 € 2.000
€ 500.000 meer € 2.500

* Indien een organisatie geen gebruik maakt van de inkoopcontracten wordt er ook geen bijdrage in rekening gebracht.

VOORBEELD
Het goede doel heeft in 2015 bij 4 leveranciers producten of diensten afgenomen met een totale omzet van € 45.850,- Conform bovenstaande staffel wordt de jaarlijkse inkoopbijdrage vastgesteld op € 500,- Facturatie van de bijdrage vindt één keer per jaar plaats en bestaat uit een afrekening- en voorschotnota. Dit gebeurt doorgaans in het tweede kwartaal, wanneer alle omzet gegevens bekend zijn. In sommige gevallen zijn er additionele voorwaarden verbonden aan het gebruik maken van inkoopcontracten. Goede Doelen Nederland zal, indien dit het geval is, hierover vroegtijdig en duidelijk communiceren. 

Stel een vraag

Jørgen Stoffers

relatiemanager inkoop
06 - 31 93 21 16
Email
8 Categorieën, 50 INKOOPAFSPRAKEN

Leden besparen jaarlijks meer dan 4 miljoen euro door gezamenlijke inkoop

8 categorieën, 33 inkoopafspraken

Lees meer