Impact maken met filmische creativiteit

Bas Welling (WeFilm)

Over de sessie
Wefilm maakte samen met Interpolis de veelbekroonde campagnes Smoorverliefd en Mis Niks, waarin jongeren gewaarschuwd worden voor de gevaren van appen op de fiets. Met Milieudefensie portretteerden ze CEO’s die het roer omgooien: wat lijkt op een historische meeting, blijkt een fictieve utopie. Ook strijdt Wefilm al jaren tegen roken en vapen in samenwerking met een grote groep artsen, onder andere door influencers op TikTok succesvol aan te spreken geen vapes meer in hun video’s te laten zien. Door spraakmakende concepten onder 1 dak te combineren met high-end productie en slimme distributie, weet het werk van Wefilm keer op keer meetbare impact te maken. Hoe kan creativiteit ook direct bijdragen aan jouw impact-doelen? Welke functie heeft het om mensen emotioneel te raken? En hoe komt zoiets tot stand? Daarover vertelt Bas Welling tijdens het Kennisfestival.

Over de spreker
Bas Welling is co-founder en CEO van Wefilm en maker van vele succesvolle gedragscampagnes voor duurzaamheid, verkeersveiligheid en gezondheid. Het werk van Wefilm is meer dan 500 miljoen keer bekeken en bekroond met honderden (inter)nationale awards.