Inzet radio en televisie
Goede doelen vragen via verschillende kanalen steun van het publiek. Diverse goede doelen maken gebruik van reclamezendtijd op radio en tv, zowel via de commerciële omroepen als via de publieke omroep (STER). In veel gevallen gelden kortingen voor charitatieve organisaties.
Radio
Wij hebben een langdurigere inkoopsamenwerking met FD Mediagroep. Leden van Goede Doelen Nederland ontvangen forse kortingen op de toch al lage charitatieve tarieven die zij voor goede doelen hanteren voor adverteren in het Financieel Dagblad of op BNR Nieuwsradio. Hier lees je meer informatie over de samenwerking en tarieven.
Socutera
Via de publieke omroep is het, naast de STER-reclame zendtijd, ook mogelijk om tegen een sterk gereduceerd tarief jouw goede doel in beeld te brengen via de zendtijd van Socutera. Elke week staat bij Socutera één goed doel centraal op NPO 1, 2 en 3, met vijf vaste uitzendingen (90 tot 95 seconden) en gemiddeld zes korte spots (20 tot 30 seconden) op variabele momenten. Zendtijd reserveren bij Socutera kan alleen als je een goed doel bent met CBF-erkenning. Lees hier meer over Socutera.